Complimenten, tips of klachten

Wij vinden het belangrijk om u de best mogelijke tandheelkundige zorg te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Neem contact op met één van onze receptionistes die u graag te woord staan en dit met uw behandelaar zullen opnemen.

Gesprek

We gaan met elkaar in gesprek en proberen samen een oplossing te vinden. Een gesprek kan vaak verheldering geven. U kunt uw ongenoegen uiten en uw tandarts kan uitleggen waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Vaak is een gesprek voldoende en wordt er samen tot een oplossing gekomen.

Informatiepunt

Komt u er samen toch niet uit, dan kunt u advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Het TIP is zelf geen klachtenbureau, maar kan u wel advies geven hoe u kunt omgaan met de klacht.

Klachtenregeling

Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT klachtenregeling. De KNMT kan bemiddelen of overgaan tot een formele behandeling van uw klacht en dan zal de Geschilleninstantie Mondzorg een uitspraak doen.